Repülő-napló
(e-mail) 2004.04.24. 12:01
A pilóták minden repülés után kitöltenek egy panaszlapot, melyben közlik a
szerelőkkel, hogy milyen mechanikai problémák léptek fel a repülés alatt,
melyeket helyre kell hozni. A szerelők elvégzik javításokat és a panaszlap
alján leírják, hogy milyen javításokat végeztek. A pilóta a következő
repülés előtt ezeket elolvassa. Azt nem lehet mondani, hogy a földi
kiszolgáló személyzetnek és a mérnököknek nincs humoruk. Itt van néhány
valós karbantartási panasz és probléma és a rájuk adott válasz úgy, ahogy a
Quantas légitársaság pilótai és mérnökei a panaszlapokat kitöltötték.
Mellesleg a Quantas az a légitársaság, amelynek még sose volt balesete.
(Jelmagyarázat: P = Pilóta, M = Műszak)
P= a pilóta által leírt probléma
M= a mérnök által közölt megoldás
P= a 3-as motor hiányzik
M= a 3-as motort rövid keresgélés után a jobb szárny alatt megleltük
P= Mókásan viselkedik a repülőgép
M= figyelmeztettük a repülőgépet, hogy változtasson a viselkedésén, repüljön rendesen és komolyodjon meg
P=A célradar dúdol
M= Átprogramoztuk és most már énekel
P= Egér van a pilótafülkében
M= Üzembe helyeztünk egy macskát
P= A bal belső abroncs már majdnem cserére érett
M= Bal belső abroncs majdnem lecserélve
P= Tesztrepülés OK volt, de a leszállási automatika nagyon húzós
M= A gépen nincs leszállási automatika
P= Valami lötyög a pilótafülkében
M= Valamit meghúztunk a pilótafülkében
P= A szélvédőn döglött bogarak vannak
M= Kérésére kicseréljük őket élőkre
P= A robotpilóta rögzített magasság állásban percenként 70 méterrel
süllyeszti a gépet
M= A földön nem tudtuk reprodukálni a problémát
P= Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futóműn
M= Nyomok eltüntetve
P= DME hangereje hihetetlenül nagy
M=DME hangereje beállítva hihető szintre (DME= távolságmérő berendezés)
P= A rögzítőkar bekapcsolása után a gázkar nem mozdul
M= Azért találták ki
P= IFF nem működik
M= Az IFF soha nem működik OFF állapotban (IFForát/ellenség felismerő rendszer)
P= Gyanítom, a szélvédő megrepedt
M= Gyanítom, hogy önnek igaza van
|